dimarts, 13 de maig del 2008

Manu Guix, Onze Llachs

Ja fa dies que sentia parlar d’aquest nou treball d’en Manu Guix, la veritat es que no el tenia gaire escoltat al Manu no se ben bé per que, però la setmana passa en sentir-lo en un parell d’entrevistes que li van fer, em va agradar molt el que va dir i més encara el perquè d’un disc amb onze versions de Lluís Llach.

Dissabte al matí em vaig comprar el cd i en arribar a casa em vaig posar a escoltar-lo i quina sorpresa la meva al escoltar-lo un treball fantàstic, per tal de qui coneguem i ens agradi la música d’en Lluis Llach el podem tornar a descobrir amb tot un seguit de temes frescos i dinàmics, i per qui no el conegui aquí té una magnífica oportunitat per descobrir-lo amb un grapat de cançons de fugen de les típiques del llach com l’estaca, la gallienta, abril 74 o el propi viatge a Itaca.

Fa cosa d’uns deu anys que al Manu Guix li van dir que podria fer un bon disc de versions de Lluís Llach, tot i que ell desconeixia la seva discografia al marge es clar de “la gallineta o l’estaca”. Guix va decidit va comprar tots els discos i se’ls va escoltar molt minuciosament i va ser el moment en que realment va descobrir al veritable Lluís Llach.

Segons va declarar en Manu Guix, ell sempre havia vinculat a Llach amb una figura de la transició i de la reivindicació del nacionalisme català, però escoltant les seves cançons va descobrir a un gran compositor i lletrista.

Els onze temes que composen “Onze Llachs” han estat escollides personalment per el propi Guix per que en elles, Llach parla dels seus sentiments, dels seus amors i desamors i de la seva manera de veure el món. Entre elles es troben “Que tinguem sort”, “despertar”, “un núvol blanc”, “Al teatre”, “ A Cavall del Vent” que es el primer senzill de l’àlbum i “Vida” la preferida d’en Manu Guix.

Lluís Llach es va mostrar molt content quan Guix li va comunicar que anava a versionar algunes de les seves cançons i quan Manu Guix va anar a veure’l a la seva casa de Porrera per tal d’ensenyar-li les primeres versions, Llach li va dir que l’havia violat fantàsticament bé.

Aquí teniu el videoclip del que es el senzill del disc “A Cavall del Vent” espero que us agradi tant com m’ha agradat a mi.

6 comentaris:

aigua ha dit...

Pot ser m'animo i el compro!ja t'ho explicaré:)

Anònim ha dit...

Jo també vaig sentir les entrevistes que va donar a la ràdio. Potser m'animo i me'l baixo de l'emule.

Anònim ha dit...

M'agrada moltíssim el Manu Guix des d fa temps.Fa 1 any que ell havia d fer un petit concert a l'Acadèmia de música Marshall, que es on ell va estdiar piano (o aixo m'han dit) i on jo també estic estudiant-hi; i jo tenia moltes ganes de sentir-lo però al final per problemes k desconec van anul·lar el concert.
També m'agradaria saber alguna web per descarregar-me partitures per a piano de les seves cançons itambé d'añtres grups.

Anònim ha dit...

El disc Onze LLachs és el resultat d'una estafa de Manu Guix. Ho podeu veure al bloc: http://onzellachsmes1lagravaciooriginal.blogspot.com

iggy ha dit...

Nen, no hi ha res de cert en el que dius. EN MANU ES UN ESTAFADOR. Entra al bloc que cita l'anònim i ho veurás clar. Així és la vida.

Anònim ha dit...

Jo vaig sentir en una entrevista que deia que les seves cançons són millors perquè milloren l'original, ja que en Lluís canta fatal, i va deixar entendre que ell és molt millor. Vaig pensar, sense conèixer encara l'estafa, que és una falta de respecte molt gran cap a la persona que suposadament vols homenatjar. Més aviat semblava que havia acceptat l'encàrrec per la publicitat que podia treure'n. És la diferència entre l'art i el negoci... en Manu Guix mai m'ha semblat una persona sincera.Hauria de vigilar... sempre acabes collint el que has sembrat.
Marta