dissabte, 8 de març del 2008

Vent

Una de les coses que menys m’agrada de viure a Reus son els dies de vent, no m’ha agradat mai, prefereixo que plogui o nevi o faci molt de fred, abans del vent. Sempre s’ha dit col·loquialment que estem tocats pel mestral, a més, quan bufa et sents estrany, espès, amb ganes de quedar-te a casa tot el dia i no sortir al carrer ni per comprar el pa. Quan fa vent tens un dia gos, no tens ganes de fer res, no arribes a posar-te de mala llet, però t’emprenya que faci vent, i potser això et fa anar amb mala cara pel carrer. Com si estiguessis emprenyat per alguna cosa. Ahir feia vent, bastant vent, però no tant com el dels dies anteriors, que fins i tot costava caminar pel carrer. I en uns més que en els altres, degut a la seva situació o amplada, com es el cas de les rieres, que no se per que, però sempre tinc la mania que és el lloc de la ciutat on més és nota el vent. Un altre lloc on també es nota molt es a la Plaça Prim sobretot si vens per la Raval de Santa Anna i arribes a l'alçada del que era la "Cartuja de Sevilla" és noten les fortes ratxes de vent, que fins i tot fan que et plorin els llum degut a la força amb la que el vent ens toca la cara. Sort dels que portem ulleres, jejejeje

Però tot i que a Reus sigui una ciutat on el vent bufa bastat, m’agrada viure a Reus, passejar per els seus carrers, fer un tomb de ravals i d’altres tantes coses que es poden fer a Reus.......Naturalment sempre i que no faci vent.

4 comentaris:

Jordi Pinyol ha dit...

Encara hi ha zones que bufa més fort. Una d'elles (ho sé per experiència perquè m'hi moc bastant per raons de feina) és el passeig de Misericòrdia, concretament pels voltants del barranc de l'Escorial. Allí sempre bufa més fort que la resta de Reus. De vegades veus gent que s'ha d'agafar als fanals i tot.

Però sí.. faci o no faci vent, visca Reus!

Jobove - Reus ha dit...

Aquest vent que tan odíes, fa que marxi la contaminació, passo sovint per l'autopista i a la altura de Constanti hi ha una merda de fums de la refineria que algun dia ferien cap a Reus si no fos pel Mestral

salutacions

aigua ha dit...

Ostres el vent de Reus!!Fa poc que visc aquí,però ja estava avisada d'aquest vent que bufa per aquí!
El primer dia em va arrastrar a mí i a la moto! baix baixar i la vaig aparcar mooolt "acollonida".Despres un semafor va caure al mig del carrer i miraculosament no va fer mal a ningú, containers corrent sols pels carrers i obrint i tancant les tapes com si fossin grans boques!i a peu costa tant caminar ambs els cops de vent....tota una aventura!
Diuen que ja m'acostumaré.
Visca Reus!

Anònim ha dit...

Dec ser raro, però una de les coses que m'agrada més de Reus és el vent.